چاپ این صفحه

رشد 23 درصدی صادرات کالا از گمرکات آذربایجان شرقی

ناظر گمرکات استان از رشد 23 درصدی صادرات کالا از گمرکات آذربایجان شرقی خبرداد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛علی اصغر عباس زاده ناظر گمرکات استان گفت : 738 هزار و 824 تن کالا به ارزش 593 میلیون و345 هزارو 133 دلار در مدت شش ماهه اول سالجاری از گمرکات استان صادر شده است که از لحاظ ارزش دلاری 23 درصد و از حیث وزن 28درصد افزایش نشان می دهد.

وی عمده گروه کالاهای صادره شامل مواد پلاستیکی و اشیای ساخته شده از این مواد، میوه های خوراکی پوست و مرکبات ، راکتور های هسته ای دیگ بخار وآبگرم ماشین آلات و وسایل مکانیکی اجزاءو قطعات آنها ، سوخت های معدنی روغن های معدنی و محصولات حاصل از تقطیر آنها، قند و شکرو شیرینی ، فرآورده های غلات آرد نشاسته فکول یا شیر و نان های شیرینی، شیشه و مصنوعات شیشه ای ، کاکائو و فرآورده های آن ، مصنوعات از چدن آهن یا فولاد ، فرآورده های از سبزی ها و میوه ها بوده است.

ناظر گمرکات استان عنوان کرد: این محصولات به 98 کشور دنیا صادر شده که عمده مقاصد کالاهای صادراتی از گمرکات استان به ترتیب به کشورهای عراق، ترکیه، افغانستان، ارمنستان، گرجستان، آذربایجان، روسیه، پاکستان، ایتالیا وبلغارستان بوده است.

وی بیان داشت: در این مدت همچنین 254 هزار و 656 تن کالا به ارزش 525 میلیون و551هزار و351 دلار از طریق گمرکات استان وارد کشور شده است که از لحاظ وزن تغییری نداشته و از حیث ارزش دلاری 11درصد کاهش نشان می دهد. عمده کالاهای وارده شامل وسایل مکانیکی اجزاء و قطعات آنها ، چوب و اشیاء چوبی و زغال چوب ، توتون و تنباکو ، کاغذ و مقوا و اشیای ساخته شده از خمیر کاغذ از کاغذ یا مقوا ، ماشین آلات و دستگاههای برقی ،گوشت و احشای خوراکی، فرآورده های خوراکی گوناگون،مواد پلاستیکی و اشیای ساخته شده از این مواد، مصنوعات از چدن آهن یا فولاد بوده که از 54 کشور مختلف دنیا و بطور عمده ازکشورهای ترکیه ،آلمان، چین،امارات متحده عربی، ایتالیا ، گرجستان، سوئد ،ارمنستان، ، ژاپن و جمهوری کره از طریق گمرکات استان وارد کشور شده است.

وی خاطر نشان ساخت : همچنین در همین مدت ، بیش از 710هزار و101 مسافر از مبادی مرزی گمرکات استان تردد کرده اند که نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل مسافرین خروجی 3 درصد کاهش و مسافرین ورودی 3درصد افزایش داشته است.

عباس زاده در پایان اعلام نمود: درآمدهای وصولی گمرکات استان در نیمه اول سالجاری را افزون بر دو هزار و 261 میلیارد و957 میلیون و501 هزار و 605 ریال بوده است که این رقم نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل 29 درصد کاهش داشته است.

چاپ این صفحه